Obsah skryť
1 SEO Optimalizácia

SEO Optimalizácia

SEO Optimalizácia pre vyhľadávače je nevyhnutná aby bolo možné vašu webstránku čo najľahšie nájsť

Vytvorili ste si len nedávno web stránku? Potom pravdepodobne riešite ako o vašej webstránke dať svetu vedieť a ako na ňu priviesť čo najskôr prvých návštevníkov. Tu pomôže optimalizácia webu pre vyhľadávače.

SEO a PPC reklama

Okrem investícií do reklamy a propagácie vašej webstránky by ste sa mali už na začiatku zamerať aj na SEO. Pri zvažovaní SEO alebo PPC reklamy existujú dva hlavné kľúčové rozdiely. Prvý je, že platené reklamy sa napríklad cez Google zobrazujú v hornej časti stránky nad organickými výsledkami ovplyvnenými SEO. Druhý rozdiel je, že organická návštevnosť prostredníctvom SEO je bezplatná, zatiaľ čo návštevnosť z PPC reklamy má svoje náklady za každé kliknutie.

SEO optimalizácia

Čo je SEO alebo optimalizácia webu pre vyhľadávače?

SEO znamená search engine optimization čo v slovenskom jazyku je optimalizácia pre vyhľadávače. Jednoducho povedané, znamená to proces zlepšovania vašej stránky s cieľom zvýšiť jej viditeľnosť, keď ľudia hľadajú produkty alebo služby súvisiace s vašou firmou v službách Google, YouTube a ďalších vyhľadávacích nástrojoch. Čím lepšiu viditeľnosť budú mať vaše stránky vo výsledkoch vyhľadávania, tým je väčšia pravdepodobnosť, že si získate pozornosť a pritiahnete do svojej firmy potenciálnych aj existujúcich zákazníkov.

Skúsme si to teraz vysvetliť na jednoduchom príklade. Predstavme si napríklad, že ste si vytvorili novú web stránku, ktorá má prezentovať vaše nové nechtové štúdio v Trnave. Pravdepodobne budete teda chcieť, aby vaše nechtové štúdio navštívilo čo najviac zákazníkov. To aj takých, ktorí ešte o vašom biznise nikdy nepočuli. Cez Google by ste teda váš web radi zobrazili pre ľudí, ktorí zadajú do vyhľadávacieho políčka kľúčové slová ako napríklad: nechtové štúdio Trnava, alebo gélové nechty Trnava či napríklad top necht.

Aj v prípade spomenutých kľúčových slov nájde Google veľké množstvo výsledkov. Je preto veľmi dôležité, aby sa vaša web stránka zobrazila nie len medzi nimi, ale ešte lepšie medzi prvými a čo možno najvyššie, nie až niekde na poslednej stránke. Len málo ľudí prechádza viac stránok vo vyhľadávačoch. Väčšina ľudí kliká len na odkazy na prvej stránke a na ďalšie sa často už nedostanú.

Pozícia   1 – 43.32%
Pozícia   2 – 37.36%
Pozícia   3 – 29.90%
Pozícia   4 – 19.38%
Pozícia   5 – 10.95%
Pozícia   6 – 10.00%
Pozícia   7 – 05.28%
Pozícia   8 – 04.13%
Pozícia   9 – 04.13%
Pozícia 10 – 03.11%

Percentá nesedia na 100%, pretože mnohí užívatelia vyhľadávača kliknú na viac výsledkov pokiaľ nájdu hľadaný výsledok. Pričom na druhú stránku Google klikne podľa najnovších prieskumov z roku 2021 už len asi 1% užívateľov vyhľadávača. Druhá stránka má klesajúci trend kliknutí na výsledky.
Pre novo vzniknuté web stránky je ťažšie dostať sa na prvú stranu Google, pretože staré webstránky majú náskok. Nie je to ale nemožné a pri vytrvalej snahe sa dostane na prvú stranu Goolge možno raz aj vaša webstránka.

Ako začať s optimalizáciou webových stránok?

Najlepším krokom je najať si skúseného SEO experta, alebo SEO agentúru. Ak však na takýto krok nemáte potrebné financie, môžete to skúsiť aspoň pozvoľna aj sami.

Ako pri optimalizácii vašej web stránky postupovať?

seo optimalizácia

Správny výber názvu vašej domény

Vyberte pre svoju stránku čo najlepšie meno domény. Snažte sa, aby bol názov vašej domény krátky, ľahko hláskovateľný a ľahko zapamätateľný. Skúste využiť potenciál značky. Je jednoduchšie vybudovať si dôveryhodnosť a odkazy na značkovej doméne, pretože ľudia budú brať vašu firma.sk vážnejšie než kľúčové slovo-firma.sk, ktoré vyzerá spamovo a nikoho neoklame. Značková doména môže pomôcť vybudovať dôveru online a tiež zvýšiť hodnotu vášho obsahu. Kľúčové slová v názve domény. Mať kľúčové slová, ktoré sa pokúšate zaradiť do svojej domény, už nie je také dôležité, ako bývalo. V septembri 2012 spoločnosť Google vydala aktualizáciu domény presnej zhody (EMD), aby sa zabránilo zvýhodneniu týchto nekvalitných webových stránok s kľúčovými slovami. Aj keď registrácia domény s kľúčovým slovom nemôže byť na škodu, nemali by ste sa kvôli tomu stresovať.

Výskum správnych kľúčových slov

Predtým, ako začnete pridávať obsah na svoj nový web, musíte urobiť poriadny prieskum kľúčových slov, aby ste zistili, ktoré slová používa vaše publikum pri hľadaní vašich produktov alebo služieb. O čom je vaša stránka? Ide o produkt alebo službu, ktorú predávate, napríklad autá alebo automobilové súčiastky? Alebo užitočný návod, ako opraviť motor auta. Keď budete vedieť, čo bude hlavnou témou a aké informácie zahrniete, bude pre vás jednoduchšie určiť typ kľúčových slov, na ktoré musíte na danej webstránke zacieliť.

Čo je hlavným zámerom stránky? Aké sú vaše hlavné ciele pre túto stránku? Ide o predaj produktu alebo služby alebo o poskytnutie ďalších informácií, ktoré môžu návštevníkom pomôcť pri kvalifikovanom rozhodovaní? Keď zistíte hlavný zámer stránky, budete sa môcť zamerať na relevantnejšie kľúčové slová, nie na všeobecné. Tu je extrémne dôležité si uvedomiť, že ak nezlúčite vaše kľúčové slová so zámerom vašej webstránky, tak vaša webstránka sa pravdepodobne nedostane na prvú stranu Google.

Tvorba kvalitného obsahu

Vysoko kvalitný obsah je základným kameňom vašich interakcií so zákazníkmi a toho, ako weby dosahujú najlepšie umiestnenia. Podľa obsahu odkazujeme na všetko, čo na svojom webe zverejníte, čo vzdeláva, priťahuje a teší návštevníkov.Veľmi dôležité ak je to možné je pridanie obrázkov, videí, prípadne e-knihy a nový trend je aj možnosť čítania textu webstránky audio. Teraz, keď máte lepšiu predstavu o tom, čo používatelia hľadajú, aby našli stránku, ako je tá vaša, musíte začať písať svoj obsah a optimalizovať ho. Vyhľadávače budú indexovo prehľadávať vaše webové stránky a pokúsia sa zistiť, o čo ide, a potom sa rozhodnú, pre ktoré dopyty by mali byť jednotlivé vaše webové stránky zaradené. Vždy sa uistite, že píšte v prvom rade pre svojich návštevníkov a až potom pre vyhľadávače. Váš obsah musí byť čerstvý a lákavý, inak nebudete mať šancu premeniť návštevníkov na zákazníkov. Nikdy neobetujte užitočnosť a presvedčivosť svojho obsahu pre obsah vhodný pre SEO.

Titulky

Vždy píšte pútavé titulky, ktoré upútajú pozornosť vašich návštevníkov

Kľúčové slová. Zamerajte sa viac na pridávanie relevantných a užitočných informácií, ktoré ľudí privedú na váš web. Tiež skombinujte relevantné kľúčové slová dohromady a zamerajte sa na pridávanie rôznych foriem kľúčových slov, nie na pridávanie čo najväčšieho počtu kľúčových slov.

Témy

Každá stránka sa musí zamerať na jedinečnú tému. Súčasne sa uistite, že neoptimalizujete viac ako jednu stránku na ten istý produkt alebo zámer, pretože to spôsobí nielen zmätok, ale budete mať dve stránky súťažiace o rovnaké kľúčové slová. Nechcete byť svojim vlastným konkurentom, však?

Kvalita

Váš obsah musí byť jedinečný a účelný. Ľudia prichádzajú na váš web preto, že hľadajú informácie a hľadajú riešenie problému. Uistite sa teda, že im ich poskytnete, aby nešli inde. Zistite, čo spoločnosť Google považuje za vysokokvalitný obsah a spôsoby, ako ho vytvoriť na vašom webe.

Čerstvosť

Pravidelne pridávajte nový obsah. Môžete si vytvoriť blog, kde budete nepretržite zdieľať informácie, ktoré by mohli byť pre vašich návštevníkov užitočné, alebo môžete zdieľať e -knihy alebo biele knihy.

Dĺžka

Odporúčame mať na stránke viac ako 500 slov. Myšlienka je však taká: váš obsah by mal byť dostatočne dlhý, aby zodpovedal na otázky návštevníkov o vašom produkte alebo službe.

seo optimalizácia

Optimalizácia kódu vášho webu

Aj keď je písanie obsahu pre ľudí veľmi dôležité, musíte venovať pozornosť tomu, ako optimalizujete kód svojho webu, aby váš obsah mohli čítať aj vyhľadávacie nástroje.

Pozrime sa teda na to ako môžeme správne optimalizovať kód vašich webstránok a pomôcť si tak, aby sa umiestnil váš web vo vyhľadávačoch čo najvyššie:

Štruktúra URL priateľská k SEO

Adresy URL sú ďalším dôležitým prvkom, ale často sa to prehliada. Ak majú vaše adresy URL nezmyselné čísla a interpunkčné znamienka, potom, bude pre vyhľadávače ťažké porozumieť tomu, o čom táto stránka je.

Tu je niekoľko vecí, ktoré je potrebné mať na pamäti, ak chcete dosiahnuť štruktúru adries URL stránok priateľskú k SEO:

Konsolidujte svoje verzie domén www a bez www

Ak zadáte do svojho prehliadača www.nieco.sk a potom zadáte iba nieco.sk a verzia „bez www“ nepresmeruje na www.nieco.sk, znamená to, že vyhľadávače sa zobrazujú ako dve rôzne domény, ktoré sa považujú za duplicitný obsah. Toto nie je účinné pre vaše celkové úsilie v oblasti SEO, pretože to naruší vaše spätné odkazy, pretože externé stránky budú odkazovať na www.nieco.sk a nieco.sk. Čo teda musíte urobiť, je nastaviť preferovanú doménu, či už s www alebo bez neho, a implementovať presmerovania 301 pre všetky ostatné verzie vašej adresy URL, ktoré presmerujú návštevníkov na vami preferovanú doménu. Nezáleží na tom, ktorú verziu adresy URL si vyberiete, pokiaľ s ňou súhlasíte.

Vyhnite sa dynamickým URL

Dynamické adresy URL sú škaredé a nehovoria nič o tom, čo je na vašej stránke. Takže namiesto www.nieco.sk/?p=3355474 možno budete chcieť použiť statické adresy URL, ako www.nieco.sk/tema-nazov. Popisné adresy URL umožňujú návštevníkom zistiť, o čo na stránke ide, a to tak, že sa na odkaz pozrú.

Používajte kanonické značky

Tieto značky informujú roboty vyhľadávacích nástrojov, ktoré časti obsahu sú pôvodné a ktoré sú duplikáty. Týmto spôsobom robot prejde duplikáty a iba indexuje a pripíše kredit primárnemu kusu. Ak chcete zadať kanonickú adresu URL, musíte do svojej adresy URL pridať značku rel = ”canonical”.

Vytvorte mapu webu XML (site map)

Mapa stránok je ako cestovná mapa pre vyhľadávače. Zahŕňajú každú stránku na vašom webe, aby ste zaistili, že robotom pre vyhľadávače nič neunikne. Na automatické vytvorenie mapy webu môžete použiť nástroje, ako napríklad XML Sitemap Creator. Po vytvorení mapy webu XML by ste ju mali odoslať do služieb Google Search Console, aby mohli vyhľadávače jednoduchšie prehľadávať a indexovať vaše webové stránky.

Popis stránky (title tag)

Každá z vašich webových stránok musí mať jedinečný názov, ktorý popisuje, o čom daná stránka je. Dávajte si pozor na správny popis stránok , pretože to je to, čo ľudia uvidia aj priamo vo výsledkoch vyhľadávača, keď hľadajú vaše produkty alebo služby. Popis stránky sa navyše zobrazuje aj v príspevkoch zdieľaných napríklad na sociálnych sieťach, ako je Facebook. Do názvu by ste teda mali zahrnúť nielen vaše hlavné kľúčové slovo, ale musíte ho tiež urobiť dostatočne lákavým na to, aby ste ľudí presvedčili, aby klikli.

Pre každú stránku zadajte vždy jedinečný názov

Na každej vašej stránke uveďte názov svojho produktu alebo hlavnú tému, ktorej sa venujete.

Titulok ponechajte medzi 42 a 60 znakmi vrátane medzier. Toto je len odhad, pretože už nejde o počet znakov, ale o počet pixelov, ktoré tieto znaky zaberajú. Aby ste sa uistili, že váš titulok nie je orezaný, snažte sa neprekročiť 60 znakov.

seo optimalizácia

Meta popis

Meta popis musí sumarizovať obsah na vašej stránke, pretože aj ten sa zobrazí vo výsledkoch vyhľadávača spolu s titulom. Aj keď vám to nepomôže k vyššiemu umiestneniu, dobre napísaný meta popis môže mať veľký vplyv na to, či sa používatelia rozhodnú kliknúť na váš web alebo nie, preto by mal byť napísaný tak aby sa takzvane predal.

Pri písaní meta popisu sa uistite, že:

Pre každú stránku vytvoríte iný meta popis

Meta popis by mal hovoriť o výhodách alebo myšlienkach, z ktorých by mali používatelia prospech.

Má 100 až 150 znakov a to aj vrátane medzier.

Obsahuje výzvu na akciu, ktorá láka ľudí na kliknutie.

V SEO RANKUJ Vám PONÚKAME širokú škálu riešení digitálneho marketingu, aby sme vám pomohli rozšíriť vašu podnikateľskú činnosť

SEO optimalizácia je veľmi dôležitá pre viditeľnosť vašej web stránky. Sme experti na SEO a dokážeme rankovať ľubovolnú webovú stránku a akékoľvek kľúčové slovo pre ľubovoľného klienta. Naše metódy SEO fungujú aj práve teraz v roku 2021. Robíme SEO už viac ako 22 rokov a budovali sme viac webstránok pre kľúčové slová až s 1 500 000 a viac jedinečných návštevníkov mesačne rankovaním extrémne konkurencieschopných globálnych kľúčových slov. Neustále sledujeme najmodernejšie trendy v linkbuildingu od tých najlepších SEO expertov po celom svete. Používame a vyvíjame najmodernejšie analytické SEO technológie na základe ktorých následne vytvárame dôkladné stratégie a plánovanie.

Ak máte záujem rankovať vašu webstránku na najlepších pozíciách dajte nám vedieť čo najskôr a možeme nadviazať spoluprácu.

SME vedúcou SEO agentúrou na Slovensku

SEO RANKUJ je renomovaná spoločnosť v oblasti SEO na Slovensku, s 22 ročnými globálnymi skúsenosťami a pomáhame vylepšovať pozície webových stránok našim klientom vo výsledkoch vyhľadávania v internetových vyhľadávačoch globálne po celom svete, v jednotlivých krajinách alebo aj na Slovensku. Môžeme vám pomôcť vybudovať na vašom webe viac predajov a biznisu. Pracujeme s renomovanými globálnimi značkami a zaväzujeme sa pre Vás poskytovať najefektívnejší výsledok organického vyhľadávania.

SEO optimalizácia je tímová práca na plný úväzok

SEO zahŕňa mnoho oblastí od nepretržitého písania čerstvého obsahu až po technické optimalizácie a všetko, čo patrí medzi toto všetko. SEO optimalizácia je v súčastnosti už len tímová práca na plný úväzok, pričom je potrebné mať pri častých aktualizáciách rozsiahle vedomosti a skúsenosti v oblasti SEO optimalizácie a používať moderné technológie rôzneho druhu pre rozmanité SEO úlohy.

Reálne SEO nie je možné manažovať príležitostne

Nie je to iba práca na víkendy alebo príležitostné zamestnanie tretej osoby. Pokiaľ sa s firemným webom zaobchádza ako s prácou na čiastočný úväzok tak potom Vám poradíme, aby ste to prehodnotili čo najskôr ako to len bude možné. Môžete veľmi ľahko prehliadnuť rôzne položky SEO optimalizácie, najmä bez moderných pokročilejších nástrojov, ktoré vám a vašim zamestnancom umožnia hlbšie sa ponoriť do vašej webovej stránky.

PREČO SEO SLUŽBY

Dostaňte sa cestou SEO optimalizácie pred vašu konkurenciu

Vaši konkurenti už pracujú na SEO, čím dlhšie to necháte len tak, tým viac pôdy pod nohami vo vašom odvetví stratíte. Ak sa nenachádzate na prvej strane s výsledkami vyhľadávania potom už strácate podiel s koláča v prospech vašej konkurencie.

SEO optimalizácia
SEO optimalizácia

ZISKY zo SEO optimalizácie prevýšia vaše náklady na SEO

SEO optimalizácia zlepší vaše predajné výsledky, ale neprinesie vášmu marketingu náklady navyše, pretože zvýšeným počtom predajov získate aj pokrytie vašich počiatočných nákladov na SEO optimalizáciu.

SEO OPTIMALIZÁCIA JE BUDÚCNOSŤ

Ak efektívna stratégia digitálneho marketingu nie je vopred pripravená, môže to byť pre vašu spoločnosť veľká nevýhoda. Pokiaľ ide o SEO, to, čo dnes spravíte maximalizuje zároveň vaše šance na úspech v budúcnosti.

VOĽBA DÔVERY A VYSOKÉHO KREDITU

Viete, že ak má spoločnosť SEO pozíciu na prvej stránke spoločnosti Google, zákazníci okamžite dôverujú službám založeným na výsledkoch a môžu ich považovať za najlepšie. To isté bude platiť pre každú online marketingovú agentúru na Slovensku.

SEO alebo PPC REKLAMA

Optimalizácia vo vyhľadávačoch sa ukázala ako najspoľahlivejšie dlhodobé riešenie pre marketing a podnikanie na internete.

Funguje tak, že propaguje význam webovej stránky alebo webovej strany, keď zákazník používa vyhľadávací nástroj na získanie organických teda neplatených výsledkov.

Vďaka tejto stratégii sa už nebudete musieť spoliehať na drahé krátkodobé riešenia, ako je platba za kliknutie PPC a budete môcť dosiahnuť trvalý online úspech.

Práve z tohto dôvodu sa aj slovenské podnikanie spolieha na etické miestne spoločnosti poskytujúce SEO služby.

ZÍSKAJTE VIAC NÁVŠTEVNÍKOV NA VAŠU WEBOVÚ STRÁNKU

Získajte viac návštevnosti prostredníctvom našich účinných SEO služieb pre váš web. Je to najrýchlejší a najspoľahlivejší spôsob, ako dosiahnuť úspech vašej firmy.

SEO Optimalizácia cena

SEO optimalizacia cena
SEO optimalizácia cena

Čo sa stane po zakúpení balíčka?

Ak si vyberiete jeden z našich mesačných balíkov SEO, ktoré vyhovujú vašej firme, jeden z našich odborníkov sa s vami telefonicky spojí alebo dohodne s vami stretnutie, na ktorom sa prediskutujú podrobnosti o vašej firme a vašej webovej stránke.

Spravíme rozsiahly audit vašej web stránky.

Potom začneme s podrobnou analýzou vašej konkurencie a budeme pokračovať v hľadaní všetkých dôležitých oblastí, na ktorých je potrebné zapracovať, budeme pokračovať výskumom kľúčových slov a nakoniec sa dostaneme k optimalizačnej časti. Naši konzultanti v oblasti SEO sa zameriavajú na tie kľúčové slová, ktoré sa s vami prekonzultovali počas konzultácie.

Môžeme vám tiež poradiť rôzne vylepšenia vedúce k lepšej monetizácii vašej web stránky.

SEO optimalizácia a potrebný čas

SEO optimalizácia pre vyhľadávače si vyžaduje určitý čas, aby sa ukázali výsledky, a preto vás žiadame, aby ste nemali falošné nádeje, že sa z optimalizácie už cez noc stanete milionárom.

Vždy zostávame v kontakte s našimi klientmi, aby sme ich informovali o našich plánovaných stratégiách a dosiahnutých výsledkoch. Naši odborníci s vami zdieľajú nové nápady skôr, ako implementujú ktorýkoľvek z nich.

REKLAMA NA INTERNETE

Online reklama je umenie používania internetu ako prostriedku na doručovanie marketingových správ určenému a špecifickému publiku. Reklama na internete je užitočná pri získavaní návštevnosti webových stránok a pre získanie povedomia značky, ale predovšetkým je inzercia online navrhnutá tak, aby presvedčila cieľového zákazníka, aby sa zapojil do konkrétnej akcie napríklad nakúpil na webstránke.

SEO optimalizácia pre vyhľadávače

Všetky hlavné vyhľadávače, ako sú napríklad Google, Youtube, Amazon, Bing, eBay, Baidu, Yandex majú primárne výsledky vyhľadávania. Webové stránky a iné ako sú videá, obrázky alebo miestne zoznamy, sa zobrazujú a hodnotia na základe toho, čo vyhľadávače považujú za najdôležitejšie pre používateľov. Zobrazené reklamy ako PPC reklama sa do SEO nezapočítava.

SEO optimalizácia

SEO optimalizácia
SEO optimalizácia

Tvorba webstránok a SEO

Väčšina tvorcov webstránok sa veľmi mylne domnieva že vytvorením webstránky sa všetko končí. V skutočnosti sa všetko len začína.

Optimalizácia pre vyhľadávače

Po vytvorení webstránky je nutné aplikovať SEO. V opačnom prípade ste za kódovanie webstránky, hosting, doménu a podobne len vyhodili peniaze. Nie nadarmo raz niekto povedal že ak chceš schovať mŕtve telo tak aby ho nikto nenašiel schovaj ho na druhú stranu výsledkov vyhľadávania vo vyhľadávači.

Optimalizácia web stránok

Zjednodušene sa skladá z dvoch hlavných častí.

ON PAGE SEO a OFF PAGE SEO

Pomocou ON PAGE SEO optimalizácie na stránkach vytvoríte web, ktorý je prispôsobený konkrétnym kľúčovým slovám a potom vďaka OFF PAGE SEO mimo stránky zabezpečíte, aby si ľudia boli vedomí obsahu, ktorý vytvárate. Ak skĺbite tieto dve stratégie spolu, pomôže vám to vytvoriť efektívnejšiu, dôkladnejšiu a výkonnejšiu SEO stratégiu.

VYHĽADÁVAČE

Najznámejšie vyhľadávače na svete sú

GOOGLE

BING

YAHOO

BAIDU

YANDEX

 

Pričom len samotný vyhľadávač Google má v súčastnosti až takmer 93% podiel na celkovom svetovom trhu. Na Slovensku má Google podiel až takmer 98% A v Českej republike má Google podiel na trhu takmer 85%.

 

Za zmienku stojí spomenúť, že existujú aj rôzne menšie vyhľadávače ako napríklad web Yell.com bol spustený ako miestny vyhľadávací nástroj pre firmy vo Veľkej Británii. Yell nadviazal dokonca svojho času partnerstvo so spoločnosťou Google s cieľom sprístupniť miestny klasifikovaný obsah prostredníctvom vyhľadávacieho nástroja Google. V Českej republike je podobný vyhľadávací nástroj napríklad Seznam.cz a na Slovensku Zoznam.sk alebo Azet.sk. Tieto menšie vyhľadávače však nie sú z hľadiska podielu na trhu tak významné ako je Google.

DuckDuckGO

ASK

Ecosia

AOL

Internet Archive

SEO optimalizácia najčastejšie otázky od zákazníkov

Čo je to SEO optimalizácia

SEO optimalizácia znamená optimalizácia web stránok pre vyhľadávače; všetko o tom, ako „zadarmo“ to znamená organicky získať návštevnosť vašich stránok, a to okrem iného vykonaním technických a taktických zmien na vašom webe.

Čo je to SEO optimalizácia v rámci marketingu

SEO optimalizácia znamená optimalizácia webu pre vyhľadávače, čo je prax zvyšovania množstva a kvality prenosu na vaše webové stránky prostredníctvom organických výsledkov vyhľadávacieho nástroja. SEO optimalizácia je proces optimalizácie vášho internetového obsahu tak, aby ho vyhľadávací nástroj rád zobrazoval ako najlepší výsledok pri vyhľadávaní určitého kľúčového slova. SEO optimalizácia je proces zlepšovania kvality a množstva návštevnosti na webovú stránku z vyhľadávacích nástrojov.

SEO optimalizácia
SEO = Optimalizácia webu pre vyhľadávače

Aký je rozdiel medzi organickou a platenou návštevnosťou

Organické to znamená bezplatné výsledky poskytované vyhľadávačmi na základe ich jednotlivých algoritmov. Platené = miesto, kde firmy platia respektíve dražia za to, aby sa ich odkazy zobrazovali v hornej lepšej časti vyhľadávacích nástrojov.

Čo je to algoritmus

Keď povieme algoritmus, hovoríme o stovkách rôznych faktorov, na ktoré sa vyhľadávače pozerajú na stránke aj mimo ňu, aby určili, v súvislosti s konkrétnymi frázami hodnotenie vašej web stránky. Pri rôznych faktoroch majú vyhľadávače aj rôzne váhy. To znamená, že každý faktor môže mať rôznu váhu. Tieto faktory a ich váha sa u jednotlivých vyhľadávačoch mení v čase. Pozícia vo vyhľadávači by mala odzrkadliť vaše celkové hodnotenie v danom vyhľadávači medzi konkurenciou.

Technici v spoločnosti Google (alebo vami ľubovoľne zvolenom vyhľadávacom nástroji) teraz vypracovali obrovské množstvo faktorov, ktoré majú váhu pre to, koľko autority má váš web na frázu a kam vás umiestniť vo výsledkoch vyhľadávania v porovnaní s inými webmi.

Ako dlho mi bude trvať, kým sa dostanem na 1. stránku pokiaľ sa mi tam zobrazia výsledky

V tomto rozhoduje veľa faktorov ako autorita vašej domény, prostredie konkurencie, frekvencia prehľadávania vášho webu, zmeny na webe (najmä pokiaľ ide o obsah) a práca vykonaná predtým. Čím je stránka väčšia, tým častejšie sa pravdepodobne indexovo prehľadávate, a tak rýchlejšie uvidíte dopad zmien v rámci SERP. Ako príručku pre „výsledky“ by sme povedali 1 – 3 mesiace. Pokiaľ ide o prechod na 1. stránku, táto je úplne závislá od trhu, aktualizácií a času kampane. Obyčajne sa dá dosiahnuť úspešné hodnotenie a dobrú návštevnosť ak je SEO optimalizácia vedená profesionálne v priebehu 2 – 6 mesiacov.

Hľadáme však krátkodobé výsledky

SEO optimalizácia je dlhodobá stratégia, časom si vybudujete svoju autoritu a viditeľnosť. Ak hľadáte krátkodobé riešenie okrem vytvorenia dlhodobej viditeľnosti, môžeme vám pomôcť profesionálne aj s PPC kampaňou popri SEO, ak máte na to potrebný rozpočet. Tiež vám možeme manažovať sociálne médiá pre okamžitú návštevnosť vášho webu.

Môžeme kampaň spustiť len na niekoľko mesiacov, aby sme získali základy a potom sa SEO optimalizácia zastaví

SEO optimalizácia si vyžaduje čas a dôslednú kampaň na to by ste si mali myslieť, že ak zastavíte aktivitu SEO, pretože ste dosiahli svoj cieľ, všetci tí konkurenti, ktorí sa umiestnia pod vami, sa stále budú zlepšovať, aby získali lepšiu pozíciu, takže potrebujete pokračovať v práci, aby ste na to reagovali. SEO nikdy nepredávame ako krátkodobú stratégiu, berieme do úvahy audit, implementáciu, opätovné prehľadávanie stránok a prebiehajúce budovanie autority a to všetko chce čas. Akýkoľvek pokrok, ktorý uvidíte, povedzme za 3 mesiace, myslite na to, čo by ste mohli vidieť za rok. SEO optimalizácia sa dá stále zlepšovať. SEO optimalizácia je nástroj, ktorým sa dá nepretržite zvyšovať zisk.

Ako vyberáte kľúčové slová, na ktoré chcete zacieliť

Klucove slova

Kľúčové slová

Výber kľúčových slov je veľmi dôležitý proces. Výber správnych kľúčových slov je zložitý analytický proces. Zjednodušene pri skúmaní kľúčových slov pre každého nového klienta sa pozeráme na celý rad rôznych vecí a neustále ich prispôsobujeme, tak postupujeme v kampani ak je váš web už nejaký čas funkčný a s analytikou sa zaoberáme kľúčovými slovami na ktoré ste už prípadne rankovali. Plánovač kľúčových slov tiež používame na vyhľadanie konkurenčných výrazov vo vašom odvetví, pozrieme sa na vašich konkurentov, aby sme zistili, na ktoré frázy sa zameriavajú, a prediskutujeme s vami kľúčové slová, ktoré považujete za vysoko hodnotné. Pri výbere kľúčových slov používame náš know-how a najmodernejšie externé aj naše interné nástroje v svetovom meradle.

Nemôžeme na každú stránku iba odkazovať na kľúčové slová, pri ktorých chceme, aby sme dosiahli lepšiu viditeľnosť

Vyhľadávače určia, o čo vám ide, tým, že sa pozrú na obsah vášho webu a na čo odkazujú. Je to však všetko o dosiahnutí rovnováhy a optimalizácii. Každá stránka by mala mať skutočne jednu oblasť kľúčových slov, na ktorú sa chcete zamerať (toto je vaša primárna vstupná stránka a stránka, ktorú majú vyhľadávače zobraziť, ak niekto vyhľadá výraz) a kľúčové slovo by malo byť na stránke v ideálnom prípade v názve, odkazované v hlavičkách a v obsahu. Neexistuje žiadna konkrétna hustota kľúčových slov, na ktoré by ste sa mali zamerať a dnes už SEO optimalizácia je to o tom, aby to bolo prirodzené, a nie o prepchávaní kľúčových slov. Najlepšie tiež nie je, ak všade presne vkladáte kľúčové slová zhodné k vašim cieľovým frázam, hľadajte radšej aj synonymá, ktoré môžete alternatívne použiť.

Čo znamená SERP

SERP znamená search engine result pages. Stránky s výsledkami vyhľadávacieho nástroja a na tomto mieste získate svoje výsledky z vyhľadávania, napr. na Google, Bing a podobne.

Mám si kúpiť doménové meno obsahujúce kľúčové slová pre výraz, na ktorý chcem zacieliť

Nie je dôvod prečo by ste nemali. Pokiaľ názov vašej firmy prirodzene neobsahuje kľúčové slovo, je dobré takúto doménu získať. Avšak zakúpenie domény vyplnenej kľúčovým slovom len kvôli SEO nie je v dnešnej dobe už až tak dobrý plán ako to bolo v minulosti. Vyhľadávače ako Google už nepridávajú až takú váhu (exact match domain) to znamená doméne ktorá presne obsahuje dôležité kľúčové slovo tak ako to bolo v minulosti. V dnešnej dobe je skôr populárne vytvoriť si značku. SEO optimalizácia a jej trendy sa stále vyvíjajú.

Ako meriate výkon

Máme radi štatistiky a analýzi, ale i tvorbu jedinečnej stratégie pri každom projekte. Či už ste webom zameraným na elektronický obchod alebo generovaním potenciálnych zákazníkov, identifikujeme s vami kľúčové ukazovatele výkonu takzvané kľúčové výkonnostné indikátory, o ktorých vás budeme každý mesiac informovať, aby ste videli, ako sa veci majú a aký je pokrok. Nejde len o vaše hodnotenie, na ktoré sa dostane veľa ľudí, ale aj o vašu návštevnosť podľa zdroja, správanie sa používateľov na vašom webe a cieľové konverzie.

Čo vlastne robíte v rámci prebiehajúcej kampane

SEO optimalizácia predstavuje v pozadí každý mesiac neskutočne veľa odvedenej odbornej a rôzne špecializovanej práce a pre klientov to nie je vždy jednoducho viditeľné, napríklad prebiehajúca stratégia ovplyvňuje analýzu dát, technické implementácie a recenzie konkurencie.

Preto my v SEOrankuj udržiavame komunikáciu s našimi klientmi prostredníctvom mesačných sofistikovaných prehľadov, aby mohli vidieť, čo sa deje s ich kampaňou, nielen všetky údaje, ale aj dokončené a prebiehajúce práce za daný mesiac.

Moje poradie vo vyhľadávačoch sa neustále mení, mal by som sa obávať

Napríklad pokles o jednu či dve pozície za týždeň? Nie, toto je fluktuácia, ktorú by sme očakávali, a nie je potrebné sa jej obávať. SEO optimalizácia má hlavný cieľ samozrejme zvýšenie a stabilizáciu týchto pozícií. Mali by ste tiež vedieť, že firma, ktorá je nad a pod vami vo vyhľadávači môže tiež tvrdo pracovať na SEO a preto najmä na trhoch s vysokou konkurenciou, uvidíte takýto pohyb, všetko je to o sledovaní aktivity aj vašej konkurencie a je potrebné tiež reagovať na ich kampaň.

Keď skontrolujem svoje hodnotenie, zobrazujem sa oveľa vyššie, ako uvádzate

Pri kontrole svojich hodnotení je vždy dobré prejsť do režimu inkognito napríklad v prehliadači Chrome alebo súkromného prehliadania v prehliadači ako je Internet Explorer, či už na telefóne, tablete alebo počítači. Dôvodom je to, že keď vytvoríte vyhľadávacie súbory cookie zhromaždené vaším webovým prehliadačom (ktoré obsahujú konkrétne informácie o vás ako používateľovi), prezerajú ich vyhľadávače spolu s údajmi o ich historickom použití, aby zistili, aké sú vaše preferencie, ktoré môžu ovplyvniť výsledky, ktoré sa vám zobrazia.

To zjednodušene znamená že ak neustále navštevujete svoje webové stránky v rovnakom prehliadači v inom ako v režime inkognito, vyhľadávací nástroj túto stránku s vyššou pravdepodobnosťou zaradí vyššie, pretože vie, že ich tam často navštevujete.

Tiež by sme vám odporučili, aby ste sa v režime inkognito trochu pohrali s nastavením vyhľadávacích nástrojov. Tu môžete zmeniť svoje vyhľadávacie miesto takže ak napríklad viete, že vaši návštevníci budú s najväčšou pravdepodobnosťou hľadať vo danej oblasti, zmeňte nastavenie umiestnenia vyhľadávacích nástrojov na danú oblasť vyhľadávania o ktorú máte záujem.

Moji konkurenti sa vždy umiestňujú nado mnou, prečo je to tak

Ak máte konkrétneho konkurenta, ktorého používate ako referenčný bod pre vaše hodnotenie za konkrétne obdobie, dajte nám vedieť, môžeme sa tak pozrieť na jeho úplný online profil a vhodne upraviť našu stratégiu.

Niekedy to môže byť jednoducho do veku domény, inokedy to môžu byť metaúdaje, obsah na ich konkrétnej cieľovej stránke, počet spätných odkazov – existuje veľa vecí, na ktoré sa Google (a ďalšie vyhľadávače) zameriavajú, aby určili v akom poradí sa stránky radia, takže ide o identifikáciu oblastí, v ktorých má váš web slabšie výsledky ako sú tie nad vami.

Mimochodom my v SEO rankuj sledujeme vždy aj vašu konkurenciu tak, aby sme vedeli váš web optimalizovať pre vyhľadávače čo najlepšie vo vašom odvetví.

Ako sa budú zmeny a SEO optimalizácia implementovať

V SEOrankuj sa to medzi klientmi líši, niektorí klienti nám umožňujú prístup k ovládaniu ich webových stránok. To znamená, že ako SEO tím alebo alternatívne aj naši interní vývojári môžeme implementovať akékoľvek zmeny, v procese optimalizácie pre vyhľadávače. To však nefunguje pri všetkých klientoch. Sú aj klienti, ktorí si radšej udržujú prístup len v rámci svojej firmy, ak majú svoj vlastný tím vývojárov, čo je tiež v poriadku. Spolupracujeme s ich tímami na vytvorení stratégie pracovného postupu, aby práce a SEO optimalizácia mohla dôsledne pokračovať. Všetko závisí od komunikácie a od toho, ako sa dohodneme. Najlepšie je dohodnúť všetko hneď na začiatku a pustiť sa čo najskôr do optimalizácie.

Nemôžem si kúpiť iba nejaké odkazy smerujúce na moje stránky

Budovanie odkazov nie je mŕtve, ale jeho povaha sa veľmi zmenila. Bývalo to tak, že ste mohli ísť von, zapojiť veľa peňazí do nákupu odkazov ľubovoľne z celej webovej sféry a všetky by vám pomohli pri hodnotení. V dnešnej dobe sú však vyhľadávače predovšetkým o kvalite a vnímanej autorite vášho webu. Predstavte si vaše odkazy ako hlasy z iných webových stránok. V dnešnej dobe je to všetko o podporných stratégiách ak hľadáte hlasy pre vysoko kvalitné odvetvové webové stránky tak potom skôr kvalitu ako kvantitu!

Akékoľvek nesprávne budovanie odkazov je dnes už horšie ako nebudovať žiadne odkazy.

Koľko času budete potrebovať od nášho interného tímu

To úplne závisí od projektu ako bude fungovať SEO optimalizácia. Ak chcete dohliadnuť na každú jednotlivú zmenu a prečítať si obsah, bude možno potrebné si nejaký čas vyhradiť na prehliadku diela ešte pred jeho uskutočnením. Najmä u nových klientov sa môže stať, že o tomto procese sa rozhodne na začiatku vzťahu s plánovaním, ktorý sa potom pri väčšej dôvere a oboznámení postupne úplne zastaví. V prípade ak sme mohli robiť zmeny alebo vytvárať blogy autonómne, časová náročnosť by bola z vašej strany len veľmi minimálna.

Optimalizácia web stránok

Optimalizácia web stránok

Máte záujem o naše služby?